نوشته شده توسط : سمیرا گرایلی

آهن بدون شک یکی از پرمصرف ترین مواد اولیه در صنعت است. خوشبختانه معادن غنی از آهن در ایران به راحتی یافت می شود و کارخانه های فولاد را می توان به بهترین شکل ممکن تحویل داد.

در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با کاربردهای انواع آهن در صنعت مختلف دارد صحبت کنیم.

انواع کاربرد آهن که در صنعت استفاده می شود را نام میبریم و توضیح مختصری راجب آن می دهیم که عبارت است از :

 

ساخت درب و پنجره

 

جالب است بدانید اولین و مهمترین کاربرد جعبه های آهنی در ساخت در و پنجره بوده است. صنعتگران از پروفیل برای درها یا پنجره ها برای ساخت مکان های مختلف استفاده می کنند. به دلیل ظرفیت زیاد پروفیل های ضخیم تر، دست سازندگان نیز برای ساخت درب های بزرگ بازتر است. برای مثال می توان از پروفیل های 16 میلی برای ساخت درب های بزرگ به نرده ها استفاده کرد. البته پروفیل های خاصی برای تولید درب و پنجره وجود دارد.

 

تولید باکس های مختلف

یکی دیگر از کاربردهای جعبه های صنعتی که باید بدانید تولید باکس های صنعتی است. صنعتگران از پروفیل های سبک جعبه ها یا جعبه های مختلفی را با اهداف متفاوت می سازند. از این باکس ها به عنوان مثال برای نگهداری تجهیزات الکتریکی در محیط های مختلف استفاده می شود. استفاده از پروفیل به عنوان قاب نیز استحکام این جعبه ها را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. به دلیل تنوع زیاد در طول پروفیل ها، سایز باکس ها محدودیتی ندارد.

 

طراحی پله ها یا سازه های مختلف

 

جالب است بدانید که استفاده از قوطی پروفیل های صنعتی فقط تولید مواد مصرفی یا تجهیزات صنعتی نیست. اما این محصول ارزشمند فولادی در طراحی سازه های مختلف نیز نقش دارد. آلاچیق ها در پارک ها یا سایر مکان های تفریحی از پروفیل های صنعتی یا قوطی ساخته می شوند. حتی سازه های کوچک مانند پل های مصنوعی نیز به سادگی با جوش دادن چند اسلب و پروفیل های صنعتی ساخته می شوند.

 

تجهیزات پزشکی

یکی دیگر از کاربردهایی که از قوطی پروفیل های صنعتی انتظار می رود طراحی و ساخت وسایل پزشکی است. این محصول ارزشمند فولادی نقش موثری در تولید ملزومات بیمارستانی دارد. به عنوان مثال تخت های بیمارستانی معمولاً از پروفیل های صنعتی ساخته می شوند. همچنین پرینت های پروفایل صنعتی در اندازه تجهیزات مانند تخت بیمارستانی یا برانکارد وجود دارد.

 



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 دی 1400 | نظرات ()