نوشته شده توسط : سمیرا گرایلی

در سال 1402 شاهد نوسانات زیادی در قیمت آهن آلات از جمله قیمت تیرآهن و سایر مصنوعات فولادی بودیم که گاهاً خریداران را با چالش های زیادی مواجه می کرد.

 قیمت تیرآهن فولادی در سال گذشته به عوامل مختلفی از جمله نوسانات دلار، تصمیمات سیاسی و قیمت مواد اولیه بستگی دارد و در برخی از ماه‌های سال شاهد رکود قیمتی و در ماه‌های دیگر شاهد تصمیمات هیجانی و هیجانی بوده‌ایم. 

افزایش بازار این محصول در این مقاله می توانید نمودار نوسان قیمت 14 تیر ذوب، نمودار نوسان قیمت 16 تیر و نمودار نوسان قیمت 18 تیرچه سال های اخیر و دوره های مهم را بررسی کنید.

 

یکی از پرکاربردترین پروفیل های فولادی در صنعت ساختمان و سایر بخش های ساختمانی، تیرآهن می باشد. این بخش در اندازه ها و برندهای مختلف تولید و به بازار عرضه می شود. در ادامه این صفحه نمودار قیمت تیرآهن ریخته گری آهن 1401 در شماره های 14، 16 و 18 را ارائه کرده ایم. 

 

بررسی و تجزیه و تحلیل نمودار قیمت تیرآهن های 16، 18 و 14 به عنوان پرفروش ترین و پرکاربردترین سایزها به شما امکان پیش بینی دقیق بازار را می دهد. با توجه به اهمیت این محصولات فولادی در ساخت و ساز، برآورد صحیح هزینه آنها بر اساس نوسانات روزانه و حتی لحظه ای یکی از الزامات تعیین بودجه پروژه های عمرانی می باشد.

 از سوی دیگر، نوسانات قیمت تیرآهن فولادی بر سایر بخش‌ها و صنایع مانند خودروسازی، پتروشیمی، نفت و گاز تأثیر می‌گذارد. بنابراین نتیجه تحلیل فنی نمودار قیمت این محصول برای بسیاری از صنعتگران و خریداران در بازار فولاد حائز اهمیت است.

مهمترین عواملی که بر قیمت هر کیلو اهن امروز  تأثیر می گذارد عبارتند از:  

میزان تقاضا از سوی صنایع مرتبط به ویژه بخش ساختمان. 

عرضه آهن به بازار. 

نرخ جهانی آهن و سنگ آهن 

قیمت جهانی نفت 

قیمت ارز 

نرخ تورم 

تغییر شرایط آب و هوایی 

شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی حاکم بر جامعه.

 



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 مهر 1402 | نظرات ()